Reklamedame

Reklamedame
Skjerf for buss til Misjon Uten Grenser

søndag 13. mars 2011

Middag

Vi tok oss en rusletur, mannen og jeg, utpå ettermiddagen i dag. Underveis kom vi på at vi hadde glemt å ta opp middag fra fryseren. Så da satset vi på den posen med kjøttkaker jeg hadde funnet da jeg ryddet i og rimet av fryseboksen sist uke. Det var litt for mye for oss to oppi der, så da vi kom hjem, ringte han til vår eldste datter og inviterte henne og to barn til middag halv sju. Hun sto midt i egen middagslaging, så da ble yngste datter invitert med mann og to barn.

Av og til er vi litt korttenkte. Det viste seg at potetposen ikke var spesielt innholdsrik. Jeg spiser lavkarbo og har ikke så nært forhold til den posen. Men jeg forsto jo at den inneholdt litt lite til å mette fem mager. Det er imidlertid bedre å være hodeløs enn rådløs. Så da ble det et kokt blomkål, resten av gulerøttene (og det var heller ikke så mange når sant skal sies), en pakke lapskausblanding, kjøttkaker og Gilde-pølser uten skinn + kjempegod skikkelig hjemmelaget brun saus og stekt løk (med hemmelige småbiter av selleristang oppi). Alle ble gode og mette. Tre pølser, ei kjøttkake og litt saus får bli middagsgrunnlag til i morgen. Kanskje med en suppe som forrett?

3 kommentarer:

  1. Haha, genialt!! Der det er hjerterum finnes det mat ;D

    SvarSlett
  2. Se der, ja! Rådløs er du i alle fall ikke! :)

    SvarSlett
  3. Heisann, der var det kommet et nytt navn til her. Spennede!

    SvarSlett